Forretningsbetingelser
Sidst opdateret 11-07-2023
1. Anvendelse
Disse betingelser er gældende i alle forhold mellem Netark og kunden, medmindre der specifikt er indgået en anden skriftlig aftale. Netark leverer hovedsageligt løsninger til erhvervsdrivende, og i visse tilfælde private forbrugere.
2. Information og markedsføring
Netark forbeholder sig retten til at sende kunden nyhedsbreve via mail, der indeholder information om tilbud på services.
3. Produkter
Disse betingelser omfatter hjemmeside, webhotel og online markedsføring, og andre ydelser i forbindelse dertil (fx Webshop, SEO og almen service).
4. Aftalens indgåelse
Aftalen indgås mellem parterne ved enten accept på e-mail eller underskrift af en aftale.
Kunden er forpligtet til at levere alt relevant materiale til brug for udvikling af hjemmesiden.
Netark forbeholder sig retten til at oprette en midlertidig hjemmeside.
Ved aftalens indgåelse forpligter kunden sig til at opgive korrekt navn, adresse, postnummer, telefonnummer, CVR-nummer og e-mailadresse. Netark forpligter sig til at behandle kundens oplysninger fortroligt.
Netark forbeholder sig retten til at bruge oplysningerne til udarbejdelse af generelle statistikker, samt til at anvende det udførte arbejde som reference i salgs- og markedsføringsmateriale.
Aftaleperioden for de enkelte produkter fremgår af fakturaen. Netark forbeholder sig retten til at frasige sig en opgave, hvis den mod forventning viser sig ikke at kunne laves. I dette tilfælde forbeholder Netark sig retten til at annullere aftalen eller tilbagebetale den del af opgaven.
5. Binding og opsigelse
Netark har ingen opsigelse, med mindre andet er aftalt.
Ønsker Netark at lukke eller opsige aftaler eller tjenester, kan Netark opsige aftalen. Forudbetalt beløb i sådanne situationer vil blive refunderet. Netark kan til enhver tid opsige en aftale med én måneds varsel. Vælger Netark at opsige en aftale, medfølger eventuel hjemmeside eller webshop ikke, med mindre andet er aftalt.
5.1 Vælger kunden en standard kontrakt uden binding gælder følgende
Kunden betaler som udgangspunkt for produktet 12 måneder af gangen, med mindre andet er aftalt. Er der eksempelvis indgået en 24 måneders kontrakt, betaler kunden 24 måneder af gangen.
3 måneder før udløbet af aftaleperioden, vil kunden blive sendt en ny faktura, hvor de kan betale for den næste periode. Vælger kunden ikke at betale kontrakten inden udløbet, betragtes samarbejdet som ophævet, med mindre andet er aftalt, og adgang til hjemmeside, webhotel og tilhørende services vil blive lukket.
Kunden har derfor ikke pligt til at opsige, og kan blot undlade at betale, hvilket ophæver samarbejdet mellem Netark og kunden automatisk, da produktet leveres i forudbetalte perioder, og ikke med bindinger eller opsigelse.
5.2 Vælger kunden en aftale med binding gælder følgende
Aftalen er uopsigelig i den aftalte periode og gælder i det antal måneder, anført på aftalen modtaget i tilbuddet.
Efter aftalens bindingsperiode fortsætter abonnementet, hvis Netark ikke har modtaget en opsigelse, med mindre andet er aftalt, dog uden binding.
Ønsker kunden efter aftalens bindingsperiode at opsige, har kunden mulighed for at opsige fra måned til måned. Denne opsigelse skal ske pr. mail til kontakt@netark.dk. Vælger kunden at opsige, slutter samarbejdet og hjemmesiden følger ikke med til evt. ny udbyder af webhotel, med mindre andet er aftalt. Eventuelt forudbetalt beløb refunderes ikke.
6. Domænenavn
Det er kundens eget ansvar at sikre sig et domæne til hjemmesiden. Ejer kunden ikke et domæne, kan Netark stå til rådighed for at hjælpe med dette.
7. Lancering af hjemmeside
Kundens hjemmeside udarbejdes indledningsvist på et test domæne. Lancering af hjemmesiden sker efter kundens godkendelse af designet og indhold, hvor kundens domænenavn vil pege på vores server med hjemmesiden.
8. Store datamængder
Det er ikke tilladt for kunden at arkivere store filer, der kan downloades af andre. Netark kan til enhver tid, uden varsel, fastsætte øvre grænser for datamængder. Yderligere datamængder kan tilkøbes ved henvendelse.
9. Aftalens omfang
Netark står for hosting af kundens hjemmeside.
I aftaleperioden tilbyder Netark fri support, der indeholder rettelser på hjemmesiden, som kunden har anmodet om. Netark forbeholder sig retten til ikke at udføre en opgave, hvis den vurderes for stor. Kunden vil i stedet blive henvendt til Netarks klippekort løsning. Materiale nødsaget til ændringer under fri support, skal leveres til Netark digitalt. Netark tilbyder yderligere vederlagsfri rådgivning til kunden, omkring hvordan de selv foretager små ændringer på deres hjemmeside, gennem WordPress-panelet.
Netark tilbyder ikke FTP-adgang.
Til webshop tilbyder Netark at oprette op til de første 10 produkter, med mindre andet er aftalt, hvorefter Netark rådgiver omkring hvordan kunden selv opretter flere produkter.
10. Misligholdelse
Det er kundens eget ansvar, at sikre alt materiale til brug på hjemmesiden ikke krænker tredjemands ret eller gældende lovgivning. Netark stilles derfor ikke til ansvar for brud på ophavsret. Netark forbeholder sig retten til at lukke hjemmesider, såfremt dette ikke er tilfældet. Hjemmesiden vil igen blive aktiveret, efter kunden har dokumenteret, at indholdet er lovligt.
11. Ansvarsfraskrivelse
Netark står ikke til ansvar for nogle former for tab eller skader, herunder tab af data og fortjeneste.
Netark står ikke til ansvar for direkte eller indirekte økonomiske tab, der måtte ske ved eksempelvis driftsstop, tab, forkert rådgivning, fejl, følgeskader og andre generelle økonomiske tab. Netark fraskriver sig på samme måde ansvaret for tab, der kan tilskrives Netarks tredjemands forhold.
Netark forbeholder sig retten til at foretage reparationer og vedligeholdelse med driftsstop til følge.
Netark stilles ikke til ansvar for eventuelle tab, der måtte ske ved kundens egne fejl (fx sletning af vigtige sider, produkter eller dokumenter).
Netark kontrollerer ikke placeringer på søgemaskiner, og stilles derfor ikke til ansvar for placeringer derpå, hverken før, under eller efter lanceringen af hjemmesiden, webshoppen eller færdiggjort SEO-forløb.
11.1 Forsinkelse
Netark stilles ikke til ansvar for eventuelle forsinkelser.
11.3 Fejl ved indtastning
Netark stilles ikke til ansvar for ethvert tab som følge af fejlagtig indtastning foretaget af kunden eller Netark.
11.4 Materialer
Netark stilles ikke til ansvar for tab af eventuelle beskadigede eller bortkommet materiale, mens det er i varetægt hos Netark.
11.5 Force Majeure
Netark fraskriver sig ansvar for force majeure forhold, der ligger uden for kontrol af Netark. Netark fraskriver sig ligeledes ansvar for anden part, så vidt det skyldes forhold, der ikke burde have været taget i betragtning i indgåelse af aftalen. Her stilles Netark ikke til ansvar for direkte eller indirekte tab, kunden måtte lide.
11.7 Virus eller hackerangreb
Netark stilles ikke til ansvar for tab, kunden måtte lide på baggrund af virus eller hackerangreb.
11.8 Ekstra omkostninger
Hvis Netark pålægges afregning af moms, som følge af et ugyldigt eller anden vis fejlagtigt momsnummer, forbeholder Netark sig retten til at fakturere kunden denne udgift.
12. Ophavsret
Netark har ophavsret til webhotellet og tilknyttede indhold og moduler.
13. Fakturering
Med mindre andet er aftalt, eller kunden benytter sig af en kontrakt med binding, vil der ved opstart af hjemmesider og webshops blive faktureret i 2 rater. Første rate faktureres forud projektets start, hvorefter Netark vil påbegynde udvikling af hjemmesiden eller webshoppen. Efter kunden har godkendt designet, og projektet er færdigt, vil 2. rate faktureres. I tilfælde af, at projektet trækkes i langdrag af kunden, tillader Netark sig at fakturere 2. rate senest 3 måneder efter designmødet. Efter 2. rates betaling er gennemført, vil hjemmesiden blive lanceret. Første rate faktureres kunden umiddelbart efter afsluttende designmøde.
Vælger kunden en kontrakt med binding, forudbetales 1 periode, som angivet i aftalen, med mindre andet er aftalt, og efterfølgende betalinger sker hver aftalt periode som klargjort af den bindende kontrakt.
De følgende fakturerer, ved efterfølgende aftaleperioder, såfremt kunden ikke er indgået i en bindingsperiode, faktureres det fulde beløb i 1. rate. Eksempelvis køber en kunde en hjemmeside med en 12 måneders periode, betaler kunden de første 12 måneder i 2 rater. Efter de 12 måneder, bliver kunden igen faktureret for de næste 12 måneder, hvor dette vil blive betalt i 1 rate. Er kunden eksempelvis i en aftale med binding med betaling hver måned, betaler kunden fortsat 1 måned ad gangen.
Netark fakturerer andre services og tjenester, eksempelvis SEO og klippekort i 1 rate. Dette faktureres umiddelbart efter indgåelse af aftalen.
14. Priser og betalingsbetingelser
Alle priser angives eksklusive moms. Der betales forud for de købte produkter, med mindre andet er aftalt. Netark forbeholder sig retten til at fakturere hjemmesider og webshops 3 måneder før udløbelse, med mindre andet er aftalt, dog kan kunden blot vælge ikke at betale inden for de 3 måneder, med mindre andet er aftalt, hvilket betragtes som en opsigelse af samarbejdet. Vælger kunden ikke at betale, lukkes hjemmesiden eller webshoppen.
Priserne i aftalen er gældende i aftalens løbeperiode, typisk 12 måneder. Herefter vil en ny aftale være gældende, med mindre andet er aftalt. Kunden sikres en prisgaranti, hvilket betyder at priserne på deres allerede eksisterende hjemmesider eller webshop ikke kan stige med mere end 3%, oprundet til nærmeste 10 kr, ved indgåelse af ny aftale, der typisk sker hver 12. måned, med mindre andet er aftalt.
15. Fortrydelsesret
Netark leverer specialtilpasset produkter, og kunden accepterer derfor, at deres almindelige fortrydelsesret i Forbrugeraftalelovens §12, stk. 1 stopper i medfør af samme lovs §12, stk. 2. ved påbegyndelse af kundens bestilling.
16. Manglende betaling
Ved manglende rettidig betaling medfører rykkerskrivelser samt tilskrivning af rente. Hver rykkerskrivelse pålægges et gebyr på kr. 100,00, dog maks 3 stk. Såfremt betaling stadig ikke er modtaget efter 3. rykker, vil kravet overgå til inkasso. Modtages betaling ikke efter 3 måneder efter sidste betalingsfrist, bliver kundens data slettet.
17. Tilbud
Alle tilbud er gældende i 2 måneder fra tilbuddets udstedte dato.
18. Klippekort
Klippekort købes i antal timer. Eksempelvis kan kunden købe et klippekort på 10 timer. Et enkelt klip i klippekortet svarer til 15 minutters påbegyndt arbejde. Alt arbejde afregnes pr påbegyndte 15 minutter. Efter opgavens udførelse, vil Netark opgive hvor mange klip der er brugt, samt oplyse hvor mange klip kunden har tilbage.
Klippekort kan ikke returneres.
Klippekort købes forud påbegyndt arbejde.
Ejeroplysninger
Netark ejes og vedligeholdes af:
Netark
Tværmarksvej 20
4291 Ruds Vedby
93 94 28 65
kontakt@netark.dk